1.1. Даний статут розроблений відповідно до чинного законодавства України і є документом, який регламентує діяльність Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський фаховий коледж спорту» (далі - Коледж).
1.2. Коледж є закладом фахової передвищої освіти, який здійснює діяльність на різних рівнях освіти. Рівні освіти, на яких здійснюється освітня діяльність Коледжу, спеціальності, за якими ведеться підготовка фахівців, визначаються у відповідності до ліцензії та сертифікатів про акредитацію, отриманих у встановленому порядку.
1.3. Коледж є у спільній власності територіальних громад Львівської області. Засновником Коледжу є управління майном спільної власності Львівської обласної ради (далі - Засновник), яке діє від імені власника - Львівської обласної ради (далі - Власник).
1.4. Галузеве управління Коледжем здійснюється департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) з врахуванням відповідних рішень Львівської обласної ради.
1.5. З питань підготовки спортсменів - резерву до збірних команд України з видів спорту, які є в плані спортивної спеціалізації, і фахівців для галузі фізичної культури та спорту Коледж взаємодіє з управлінням фізичної культури та спорту Львівської обласної державної адміністрації (далі - Управління).
1.6. За специфікою діяльності Коледж є закладом спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання і у своїй роботі керується Положенням про заклад спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 листопада 1999 р. № 2061 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України №1184 від 2.12.2020 р.). Надання Коледжу статусу закладу спеціалізованої освіти спортивного профілю здійснюється за рішенням центрального органу виконавчої влади у галузі фізичної культури та спорту у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
1.7. Відповідно до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» Коледж є закладом фізичної культури та спорту, який забезпечує відбір та здійснює спортивну підготовку обдарованих дітей і молоді, створює умови для розвитку їхніх індивідуальних здібностей з метою поглибленого оволодіння спеціалізацією в обраному виді спорту, досягнення високих спортивних результатів та поповнення національних збірних команд України у поєднанні із здобуванням учнями і студентами відповідної освіти.
1.8. Коледж здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України та цього Статуту і у своїй діяльності керується Конституцією та Законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади у галузях освіти та фізичної культури і спорту, розпорядженнями голови Львівської обласної державної адміністрації, рішеннями Львівської обласної ради, наказами Засновника, Департаменту.
1.9. Коледж є юридичною особою публічного права, права і обов’язки якої набуває з моменту державної реєстрації.
1.10. Коледж є бюджетним неприбутковим закладом.
1.11. Невідокремленим структурним підрозділом коледжу є спортивний ліцей.
1.12. Повне найменування Коледжу: Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський фаховий коледж спорту».
Скорочене найменування Коледжу: «Львівський коледж спорту».
Найменування Коледжу англійською мовою: «Lviv College of Sport».
1.13. Місцезнаходження Коледжу: 79026, вул. Княгині Ольги, 1, м. Львів. Код ЄДРПОУ: 02136962.
1.14. Коледж здійснює обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
2.1. Метою діяльності Коледжу є надання спортивної освіти, яка передбачає засвоєння освітньої програми з виду спорту, набуття комплексу професійних компетентностей у галузі фізичної культури і спорту, формування та розвиток спортивних здібностей особи, поглибленого оволодівання спеціалізацією в обраному виді спорту, досягнення високих спортивних результатів та поповнення національних збірних команд України з одночасним здобуттям освіти на певному рівні.
2.2. Основними напрямками діяльності Коледжу є:
- підготовка згідно з регіональним (державним) замовленням і ліцензованим обсягом прийому кваліфікованих фахівців для галузі фізичної культури і спорту;
- надання повної загальної середньої освіти;
- підготовка спортсменів високої кваліфікації - резерву до національних збірних команд України з олімпійських видів спорту.
2.3. Головні завдання Коледжу:
- надання якісних освітніх послуг;
- пошук і відбір спортивно обдарованих дітей і молоді;
- забезпечення, організація та проведення інтенсивного та високоефективного навчально-тренувального процесу, забезпечення участі учнів і студентів у спортивних змаганнях різного рівня, у тому числі і за кордоном;
- створення учням і студентам сприятливих умов для поєднання інтенсивного та високоефективного навчально-тренувального процесу і спортивної роботи з відпочинком, відновленням сил та енергії;
- підготовка спортсменів з олімпійських видів спорту, які здатні успішно брати участь у всеукраїнських та міжнародних спортивних змаганнях різного рівня;
- запровадження системи безперервної та ступеневої освіти на різних рівнях для перспективних і висококваліфікованих спортсменів;
- проведення профорієнтаційної роботи зі спортивною молоддю;
- виховання цілісної, гармонійно розвиненої, патріотичної, моральної, соціально зрілої особистості спортсмена і громадянина.
3.1. Коледж є юридичною особою, що має відокремлене майно на правах оперативного управління, самостійний баланс, розрахункові та інші рахунки в банківських установах, органах Казначейства, ідентифікаційний номер, печатку, бланки, штампи із своїм найменуванням, свою символіку та інші атрибути юридичної особи.
3.2. Коледж має самостійний баланс, здійснює бухгалтерський, податковий та статистичний облік.
3.3. Коледж самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом, має право від свого імені укладати договори з юридичними, фізичними особами, набувати майнові та немайнові права, бути позивачем та відповідачем в судах.
3.4. Коледж несе відповідальність за своїми зобов'язаннями в межах, передбачених чинним законодавством України, і не несе відповідальності за зобов'язаннями Власника та Засновника, так само як Власник та Засновник не несуть відповідальності за зобов'язаннями Коледжу.
3.5. Коледж здійснює свої відносини з іншими установами, підприємствами, організаціями і громадянами на договірній основі і вільний у виборі предмету договору, визначенні зобов'язань і будь-яких інших взаємовідносин за умови, що це не суперечить чинному законодавству України та цьому Статуту.
3.6. Для виконання своїх статутних завдань Коледж має право:
- організовувати безперервний навчально-тренувальний процес на основі сучасних методик спортивного тренування із застосуванням технічних засобів і відновлювальних заходів на базі освоєння тренувальних і змагальних навантажень;
- проводити спортивні заходи (навчально-тренувальні збори, спортивні змагання), брати участь у таких заходах, відряджати учасників освітнього процесу для участі у спортивних заходах, у тому числі і за кордон;
- бути базовим для комплектування і підготовки збірних команд України різних вікових категорій до участі у міжнародних змаганнях. На весь період підготовки збірних команд спортивні відділення Коледжу підсилюються спортсменами інших закладів фізичної культури та спорту;
- створювати в установленому порядку філії та структурні підрозділи;
- для забезпечення пошуку, відбору і прийому на навчання обдарованих спортсменів, профорієнтаційної роботи проводити навчально-тренувальні збори, вступні випробування (тестування), відбіркові спортивні змагання для спортсменів-кандидатів на вступ тривалістю залежно від специфіки виду спорту в межах загальної чисельності контингенту та затверджених асигнувань, відряджати вчителів зі спорту на спортивні змагання в межах України;
- орендувати спортивні споруди для проведення навчально-тренувальної роботи, спортивних змагань і навчально- тренувальних зборів;
- мати в структурі спортивний ліцей з метою забезпечення безперервної та ступеневої освіти для обдарованих і висококваліфікованих спортсменів;
- входити до існуючих або утворювати з іншими закладами освіти, закладами фізичної культури та спорту освітні, освітньо-наукові, освітньо-науково-спортивні, освітньо-спортивні об’єднання, комплекси, консорціуми для організації безперервної освіти, ступеневої підготовки фахівців, підготовки спортсменів вищих категорій;
- здійснювати державно-приватне партнерство відповідно до чинного законодавства України;
- укладати договори про співробітництво та обміни спортивними делегаціями з іншими закладами освіти, фізичної культури та спорту, спортивними організаціями, в тому числі іноземними, на взаємовигідних засадах;
- організовувати та проводити семінари, конференції, симпозіуми, навчально-тренувальні збори, змагання, табори, інші заходи, в тому числі міжнародні;
- вступати до асоціацій, спілок, інших об’єднань, зокрема міжнародних, з метою підвищення результативності своєї роботи, покращення якості підготовки спортсменів високої кваліфікації та фахівців в галузі фізичної культури і спорту, зміцнення матеріально-технічної бази;
- самостійно провадити фінансово-господарську діяльність;
- засновувати цільові фонди для отримання фінансових пожертв, призначених для використання у некомерційних цілях;
- отримувати в установленому порядку кошти та інше майно (будинки, споруди, обладнання, інвентар, прилади, транспортні засоби тощо) від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, благодійних фондів, в тому числі нерезидентів;
- здійснювати будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт основних фондів;
- користуватися земельними ділянками згідно з законодавством;
- за погодженням із Засновником здавати в оренду обладнання, інвентар, транспортні засоби;
- надавати платні послуги в порядку визначеному чинним законодавством України. Засновник Коледжу має право затверджувати переліки додаткових платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;
- вирішувати інші питання відповідно до законодавства.
3.7. Коледж зобов’язаний:
- реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів у галузях освіти, фізичної культури та спорту;
- забезпечувати права громадян на якісну освіту у відповідності до чинного законодавства України, вимог професійної етики та лікарської таємниці;
- при визначенні стратегічних та поточних питань своєї діяльності керуватися вимогами загальнодержавних та місцевих програм розвитку освіти, фізичної культури та спорту;
- підтримувати у належному стані майно, здійснювати поточний та капітальний ремонт приміщень, що знаходяться на його балансі;
- забезпечувати введення в експлуатацію придбаного обладнання;
- забезпечувати охорону життя і здоров’я учнів, студентів та працівників;
- дотримуватися фінансової дисципліни, берегти та розширювати матеріально-технічну базу;
- видавати документи про освіту встановленого зразка;
- створювати належні та безпечні умови праці та навчання, забезпечувати дотримання вимог законодавства про працю, правил і норм охорони праці, техніки безпеки і соціального страхування;
- дотримуватися інших обов’язків, визначених нормативно-правовими актами України та цим Статутом.
3.8. З метою виконання головних завдань закладу освіти учні та студенти Коледжу безкоштовно забезпечуються місцями у гуртожитку (пансіоні), харчуванням за встановленими нормами, медико-відновлювальними засобами, табельною, парадною та змагальною спортивними формами, спортивним інвентарем, відряджаються на навчально-тренувальні збори і змагання різного рівня, у тому числі і закордон, студенти отримують стипендію у встановленому порядку.
3.9. Загальна чисельність учнів і студентів, їхній розподіл за видами спорту та види спорту, з яких ведеться підготовка спортсменів, встановлюються Засновником за погодженням з Департаментом, Управлінням та центральним органом виконавчої влади у галузі фізичної культури та спорту.
3.10. З метою збереження здоров’я учнів і студентів в умовах інтенсивної навчально-тренувальної та спортивної роботи, участі медичних працівників у відборі вступників, визначенні стану функціональної підготовленості спортсменів, здійсненні лікувально-профілактичних і відновних заходів у Коледжі створюється медична частина з необхідними приміщеннями, сучасним діагностичним, лікувальним та медичним обладнанням, відновлювальним центром та штатом медичних працівників.
Медико-біологічне забезпечення навчально-тренувальної та спортивної роботи у Коледжі здійснюється шляхом проведення лікувально-профілактичної роботи, поглиблених медичних обстежень, лікарсько-педагогічних спостережень, поточного контролю за станом здоров’я учнів і студентів, медико- педагогічного нагляду за функціональним станом організму, контролю за перенесенням спортсменами значних фізичних навантажень, організації раціонального та висококалорійного харчування, проведення комплексних заходів з відновлення сил і підвищення працездатності організму.
3.11. Коледж користується пільгами, встановленими законодавством для бюджетних закладів освіти та закладів фізичної культури і спорту.
4.1. Освітню, виховну, навчально-тренувальну та спортивну діяльність Коледж планує самостійно.
Організація освітнього процесу в Коледжі здійснюється за освітніми, освітньо-професійними програмами, навчальними планами, індивідуальними планами. Коледж може мати освітню програму, розроблену для одного або кількох рівнів освіти (наскрізна освітня програма).
4.2. Порядок організації освітнього процесу, форми навчання та контролю за результатами навчання, структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, тривалість канікул, інші форми організації освітнього процесу встановлюються Коледжем самостійно відповідно до затвердженої освітньої програми.
4.3. Навчально-тренувальний процес та спортивна робота є невід’ємними складовими роботи Коледжу. Навчально-тренувальний процес, спортивна робота та підготовка спортсменів у Коледжі здійснюється за типовим навчальним планом з видів спорту та відповідно до програм з видів спорту, розроблених всеукраїнськими спортивними федераціями та затверджених центральним органом виконавчої влади у галузі фізичної культури та спорту.
Основними формами навчально-тренувальної роботи в Коледжі є групові та індивідуальні навчально-тренувальні заняття, теоретичні заняття, самостійна робота за індивідуальними планами, медико-відновлювальні заходи, навчально- тренувальні збори, робота у спортивно-оздоровчих таборах, тренерська, інструкторська практика.
Основними формами спортивної роботи є участь учнів і студентів у спортивних змаганнях та суддівська практика. У канікулярний період для забезпечення безперервності навчально-тренувальної та спортивної роботи, активного відпочинку учнів і студентів організовуються спортивно-оздоровчі табори на власній або орендованій базі, проводяться навчально-тренувальні збори, у тому числі за межами закладу, індивідуальні навчально-тренувальні заняття, здійснюється участь у змаганнях.
Під час проведення довготривалих навчально-тренувальних зборів за межами закладу до місць їх проведення можуть відряджатися вчителі з навчальних предметів та ' вихователі для забезпечення безперервності освітнього процесу.
4.4. Щоденна кількість навчально-тренувальних занять, їх тривалість, інші форми навчально-тренувальної роботи визначаються Коледжем самостійно відповідно до планів роботи, типового навчального плану з видів спорту, режиму роботи, розкладу освітніх занять (уроків) на тиждень, які складаються відповідно до санітарно-гігієнічних, лікарських і науково-педагогічних вимог та завдань спортивної підготовки.
4.5. Учні та студенти Коледжу беруть участь у змаганнях та навчально- тренувальних зборах різного рівня відповідно до календарного плану спортивних заходів, який затверджується директором Коледжу, та асигнувань, передбачених на навчально-тренувальну та спортивну роботу.
4.6. Невід’ємною складовою навчально-тренувального процесу та спортивної роботи є контроль за станом здоров’я та перенесенням фізичних навантажень учнями та студентами Коледжу, який здійснюється медичною частиною Коледжу.
5.1. Учасниками освітнього, навчально-тренувального процесів та спортивної роботи в Коледжі є:
- учні, студенти;
- педагогічні працівники, в т. ч. вчителі зі спорту;
- психолог, медичні працівники, інші фахівці та працівники, які забезпечують організаційне та технічне супроводження спортивної підготовки учнів і студентів і участі їх у спортивних заходах;
-директор та його заступники;
- батьки (законні представники) учнів, студентів;
- інші особи, які залучаються до освітнього, виховного, спортивного процесів, партнери Коледжу.
5.2. Учні, студенти мають право на:
- якісні освітні послуги;
- індивідуальну освітню траєкторію;
- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
- належні умови для спортивної підготовки;
- безпечні та нешкідливі умови навчання, побуту, проживання, утримання;
- повагу до людської гідності, захист від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою;
- користування матеріально-технічною базою Коледжу, доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та спортивній підготовці;
- забезпечення стипендіями у порядку, визначеному чинним законодавством України;
- безоплатне забезпечення місцями у гуртожитку (пансіоні), харчуванням за встановленими нормами, табельною парадною та спортивною формами, спортивним інвентарем, участю у навчально-тренувальних зборах і спортивних змаганнях;
- академічну відпустку або перерву у навчанні, поновлення на навчання (студенти);
- інші необхідні умови для здобуття освіти та спортивної підготовки.
5.3. Учні, студенти зобов’язані:
- виконувати вимоги освітньої (освітньо-професійної) програми, плани спортивної підготовки, дотримуватися принципу академічної доброчесності, досягати результатів навчання, спортивної підготовленості, передбачених стандартами освіти відповідно до рівня освіти та навчального плану з видів спорту;
- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси усіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
- дотримуватися вимог цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, інших внутрішніх документів Коледжу;
- повідомляти керівництво Коледжу про факти булінгу (цькування).
5.4. Учні та студенти Коледжу, які не засвоюють освітню (освітньо- професійну) програму, програму і плани спортивної підготовки, мають відхилення у стані здоров’я, систематично порушують дисципліну, спортивний режим, правила внутрішнього розпорядку, норми етики за рішенням педагогічної ради з Коледжу відраховуються.
5.5. Педагогічні працівники мають право на:
- академічну свободу, включаючи свободу викладання, вільний вибір форм, методів, засобів навчання, що відповідають освітній (освітньо- професійній) програмі;
- педагогічну ініціативу, розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед компетентністного навчання;
- підвищення кваліфікації, перепідготовку;
- справедливе та об’єктивне оцінювання та відзначення своєї професійної діяльності;
- захист професійної честі, гідності та ділової репутації;
- безпечні та нешкідливі умови праці;
- участь у громадському самоврядуванні та у роботі колегіальних органів управління Коледжем;
- захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою.
5.6. Педагогічні працівники зобов’язані:
- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівень та педагогічну (тренерську) майстерність;
- виконувати освітню (освітньо-професійну) програму і досягати передбачених нею результатів навчання і спортивної підготовки;
- дотримуватися академічної доброчесності, педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси усіх учасників освітнього процесу.
5.7. Усі члени трудового колективу Коледжу мають право на:
- належні умови для провадження професійної діяльності, правовий та соціальний захист;
- участь в обговоренні та вирішенні найважливіших питань діяльності Коледжу;
- отримання інформації про прийняті рішення щодо провадження діяльності Коледжу, в тому числі накази директора, рішення педагогічної ради та ради Коледжу;
- отримання надбавок, доплат, заохочень, відзначення та нагородження державними, почесними званнями, нагородами, відзнаками, грамотами, преміями відповідно до чинного законодавства України.
5.8. Усі члени трудового колективу зобов’язані:
- сумлінно виконувати свої посадові обов’язки, вимоги чинного законодавства, цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, накази та розпорядження директора Коледжу;
- дбати про піднесення авторитету, престижу, іміджу Коледжу, не допускати дій, які можуть нашкодити репутації Коледжу, порушень професійного етики, антидопінгового законодавства тощо.
5.9. Інші права та обов’язки членів трудового колективу щодо оплати праці, робочого часу, відпочинку, соціальних гарантій, додаткових пільг та інших питань визначаються колективним договором та чинним законодавством України.
6.1. До компетенції Львівської обласної ради як Власника належить:
- визначення основних напрямів діяльності Коледжу;
- відчуження нерухомого майна Коледжу;
- прийняття рішення про припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення чи ліквідація) Коледжу;
- прийняття інших рішень, що віднесені законодавством до компетенції Львівської обласної ради.
6.2. До компетенції Засновника належить:
- затвердження статуту Коледжу за погодженням з Департаментом;
- участь у затвердженні організаційної структури Коледжу, штатного розпису та кошторису Коледжу відповідно до рішень Власника;
- здійснення контролю за діяльністю Коледжу відповідно до чинного законодавства;
- оголошення конкурсного відбору на посаду директора Коледжу;
- укладення в місячний термін трудового договору (контракту) з директором Коледжу, обраним у порядку, встановленому Законом України «Про фахову передвищу освіту» та видача з цього приводу відповідних наказів;
- розірвання трудового договору (контракту) з директором Коледжу за власним бажанням, за згодою сторін, за станом здоров’я, за вчинення корупційного правопорушення (підтвердженого рішенням суду), за вироком (рішенням) суду;
- надання директору відпусток та оформлення відряджень за попереднім погодженням Департаментом;
- призначення та звільнення виконуючого обов’язки директора Коледжу за поданням Департаменту;
- застосування заохочення (в тому числі надання премій) до директора Коледжу;
- накладання на директора дисциплінарних чи матеріальних стягнень у випадках виявлення правоохоронними органами порушень норм чинного законодавства, порушення умов трудового договору (контракту), за поданням Департаменту, за вчинення корупційного правопорушення (підтвердженого рішенням суду) працівником Коледжу;
- погодження призначення та звільнення заступників і головного бухгалтера Коледжу;
- погодження запланованих Коледжом закупівель та укладання договорів купівлі товарів і послуг на суму понад 500 тис. грн., робіт на суму понад 1500 тис. грн.
- контроль за використанням майна та матеріальних ресурсів Коледжу;
- вирішення питань, пов’язаних з користуванням земельною ділянкою Коледжу або її частиною відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.3. Галузеве управління діяльністю Коледжу здійснює Департамент з урахуванням відповідних рішень Львівської обласної ради. До компетенції Департаменту належить:
- забезпечення контролю за реалізацією державної політики у галузі освіти;
- забезпечення контролю за виконанням актів законодавства у галузі освіти, трудового законодавства, дотримання нормативів професійної діяльності, галузевих стандартів;
- затвердження організаційної структури Коледжу в порядку, визначеному Власником;
- затвердження штатного розпису Коледжу;
- виконання функцій головного розпорядника коштів, здійснення фінансування Коледжу;
- затвердження кошторису Коледжу, здійснення контролю за ефективністю використання фінансових, матеріальних і трудових ресурсів, цільового використання бюджетних коштів.
- сприяння у впровадженні інвестиційних проектів;
- контроль за роботою Коледжу з питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежного захисту;
- внесення подання Засновнику щодо заохочення (в тому числі надання премій) директора Коледжу;
- внесення подання Засновнику щодо притягнення до дисциплінарної або матеріальної відповідальності директора Коледжу;
- погодження надання відпусток та відряджень директору Коледжу;
- контроль за організацією первинного обліку в Коледжі, дотримання статистичної та бухгалтерської звітності.
- внесення на розгляд Засновнику подання про призначення та звільнення виконуючого обов’язків директора Коледжу;
- сприяння розвитку міжнародного співробітництва Коледжу;
- здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України, цим Статутом та рішенням Власника щодо галузевого управління Коледжем.
6.4. Управління фізичної культури та спорту Львівської обласної державної адміністрації:
- забезпечує контроль за реалізацією Коледжем державної політики у галузі спорту;
- погоджує спортивну спеціалізацію Коледжу (загальна чисельність контингенту, його розподіл по видах спорту та види спорту, з яких ведеться підготовка спортсменів);
- сприяє організації навчально-тренувального процесу та спортивної роботи;
- сприяє розвитку міжнародного спортивного співробітництва;
6.5. Безпосереднє керівництво Коледжем здійснює директор, який призначається (звільняється) Засновником на умовах контракту за результатами конкурсного відбору у порядку, визначеному Законом України «Про фахову передвищу освіту» з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою, здобули ступінь вищої освіти не нижче магістра (освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста) за спеціальністю відповідної галузі знань, мають стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менш як п’ять років. До зазначеного стажу може бути зараховано до трьох років стажу роботи на керівних посадах у сфері фізичної культури і спорту.
Права, обов’язки та відповідальність директора Коледжу визначаються Законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», та цим Статутом.
Одна і та сама особа не може бути директором більш ніж два строки.
Директор Коледжу призначається на посаду строком на п’ять років за результатами конкурсного відбору, який проводить наглядова рада закладу.
У разі відсутності наглядової ради конкурсний відбір оголошується та проводиться Засновником.
6.6. Директор Коледжу представляє заклад у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених Законами України «Про освіту», «Про фахову передвищу освіту», та цим Статутом.
6.7. Директор Коледжу:
- організовує діяльність Коледжу;
- забезпечує реалізацію державної освітньої політики;
- призначає та звільняє працівників Коледжу;
- вирішує питання фінансово-господарської діяльності, формує його структуру, формує штатний розпис, є розпорядником майна і коштів, забезпечує дотримання штатно-фінансової дисципліни;
- забезпечує розроблення, несе відповідальність за реалізацію затвердженої стратегії розвитку Коледжу;
- забезпечує дотримання законодавства, цього Статуту, виконання рішень педагогічної ради, зборів трудового колективу;
- розробляє і затверджує Антикорупційну програму Коледжу на строк перебування його на посаді;
- призначає уповноважену особу з питань запобігання та виявлення корупції в Коледжі;
- застосовує до працівника Коледжу, який вчинив корупційне правопорушення (підтверджене рішенням суду) стягнення відповідно до чинного законодавства України;
- видає накази, розпорядження, надає доручення, обов’язкові для виконання усіма учасниками освітнього процесу, працівниками і структурними підрозділами;
- подає в усталеному порядку на затвердження кошторис, штатний розпис, структуру закладу, забезпечує виконання кошторису, укладає договори;
- забезпечує охорону праці та безпеку життєдіяльності, дотримання законності та порядку;
- затверджує посадові інструкції працівників;
- у встановленому порядку формує контингент здобувачів освіти, відраховує їх та поновлює на навчання;
- забезпечує організацію освітнього, навчально-тренувального процесів, спортивної роботи та здійснення контролю за виконанням освітніх (освітньо- професійних) програм, планів та програм підготовки спортсменів;
- організовує функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
- здійснює контроль за якістю роботи педагогічних та інших працівників, розподіляє функціональні обов’язки між ними;
- вибуває у відпустки, відрядження за наказами Засновника та за погодженням Департаменту, невідкладно інформує Засновника, Департамент про свою тимчасову втрату працездатності;
- забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Коледжу, діяльності органів громадського самоврядування, організацій профспілок тощо;
- розглядає пропозиції, скарги, зауваження працівників Коледжу, громадян, приймає відповідні рішення у встановленому порядку;
- розробляє правила внутрішнього розпорядку, колективний договір і затверджує їх у встановленому порядку за погодженням з профспілковою організацією;
- здійснює інші повноваження, передбачені цим Статутом та чинним законодавством України.
6.8. Колегіальним органом управління Коледжем є педагогічна рада, склад якої щорічно затверджується наказом директора Коледжу.
6.9. Педагогічна рада:
- визначає стратегію і перспективні напрями розвитку Коледжу;
- розглядає проект Статуту, а також пропозиції щодо внесення змін до нього;
- розглядає проект кошторису (фінансового плану) закладу та річний фінансовий звіт Коледжу;
- ухвалює відповідно до законодавства рішення про розміщення власних надходжень Коледжу у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів або в банківських установах;
- визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- погоджує за поданням директора Коледжу рішення про утворення, реорганізацію, перетворення (зміну типу) або ліквідацію структурних підрозділів;
- за поданням директора Коледжу надає згоду на призначення завідувачів відділень та голів циклових комісій;
- затверджує положення про організацію освітнього процесу;
- затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про фахову передвищу освіту;
- має право вносити подання про відкликання директора Коледжу з підстав, передбачених законодавством, установчими документами Коледжу, контрактом, яке розглядається вищим колегіальним органом громадського самоврядування Коледжу;
- обговорює питання та визначає заходи з підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних (науково-педагогічних) працівників;
- приймає рішення та/або рекомендації з питань впровадження в освітній процес кращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку фахової передвищої освіти;
- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Коледжу;
- приймає рішення з питань вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу;
- приймає рішення з питань відповідальності учасників освітнього процесу за порушення академічної доброчесності;
- приймає рішення та/або рекомендації з інших питань відповідно до законодавства та цього Статуту.
6.10. Головою педагогічної ради є директор Коледжу. До складу педагогічної ради входять заступники директора, завідувач бібліотекою, завідувач медичною частиною, завідувачі структурних підрозділів, головний бухгалтер, голова профкому, педагогічні працівники, виборні представники студентів. При цьому виборні представники з числа студентів повинні складати на менше 10 % складу педагогічної ради, педагогічні працівники - не менше 75 %.
6.11. Рішення педагогічної ради є обов’язковими для виконання усіма учасниками освітнього процесу і вводяться в дію наказами директора.
6.12. Для вирішення перспективних питань розвитку Коледжу, залучення додаткових фінансових ресурсів і здійснення контролю за їх використанням, ефективної взаємодії з органами влади, громадськістю і суб’єктами господарської діяльності в Коледжі за рішенням Засновника створюється наглядова рада.
6.13. Персональний склад наглядової ради затверджує Засновник строком на п’ять років у кількості 3-5 осіб. Членом наглядової ради не може бути особа, яка за рішенням (вироком) суду визнана недієздатною або дієздатність якої обмежена, має непогашену або не зняту судимість, позбавлена права обіймати відповідні посади, визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення, підпадає під заборони визначені Законом України «Про очищення влади».
До складу наглядової ради не можуть входити працівники Коледжу. Засновник має право достроково припинити повноваження наглядової ради або окремих її членів.
6.14. Наглядова рада має право:
- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
- брати участь у роботі колегіальних органів Коледжу з правом дорадчого голосу;
- брати участь у визначенні та затверджувати стратегію розвитку Коледжу;
- контролювати дотримання Статуту Коледжу;
- проводити конкурсний відбір на посаду директора Коледжу;
- розглядати щорічні звіти директора Коледжу про реалізацію стратегії розвитку закладу;
- ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту діяльності Коледжу (не більше одного разу протягом строку повноважень наглядової ради);
- відстежувати та врегульовувати потенційні конфлікти інтересів у діяльності директора Коледжу;
- вносити Засновнику Коледжу подання про заохочення або відкликання директора Коледжу з підстав, визначених законодавством, Статутом або контрактом;
- здійснювати інші права, визначені законом та Статутом Коледжу.
6.15. Наглядова рада Коледжу у своїй діяльності керується принципами прозорості та підзвітності. Протоколи, відеотрансляції та/або стенограми засідань наглядової ради оприлюднюються на веб-сайті Коледжу протягом тижня з дня відповідного засідання. Рішення наглядової ради у письмовій формі в п’ятиденний строк доводяться до відома директора і є обов’язковими до розгляду та відповідного реагування.
6.16. Для вирішення поточних питань діяльності закладу в Коледжі утворюються робочі та дорадчі органи: адміністративна рада, спортивно- методична рада, тренерські ради, приймальна комісія, стипендіальна комісія, батьківські комітети тощо.
6.17. Вищим органом громадського самоврядування Коледжу є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
Загальні збори правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини працівників Коледжу. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх на зборах. Право скликати збори мають директор Коледжу, учасники зборів, якщо за це висловилися не менше третини їх загальної кількості, Засновник та Департамент.
До компетенції загальних зборів (конференції) належать:
- затвердження основних напрямів вдосконалення діяльності Коледжу;
- розгляд найважливіших питань життєдіяльності Коледжу;
- заслуховування звіту директора про його роботу та надання оцінки за виконану роботу;
- схвалення Правил внутрішнього розпорядку та колективного договору;
- обрання комісії з трудових спорів;
- обрання ради Коледжу, встановлення її повноважень;
- розгляд інших важливих питань діяльності Коледжу, передбачених чинним законодавством та цим Статутом.
6.18. В Коледжі діє студентсько-учнівське самоврядування, яке об’єднує усіх студентів і учнів. Усі студенти та учні, які навчаються в Коледжі, мають рівні права щодо участі у роботі студентсько-учнівського самоврядування.
Студентсько-учнівське самоврядування у Коледжі може мати різноманітні форми і здійснюється відповідно до окремого положення, яке затверджується загальними зборами (конференцією) студентів і учнів.
7.1. Коледж здійснює міжнародне співробітництво, укладає договори про співробітництво, встановлює прямі зв’язки із закладами освіти, спорту, підприємствами іноземних держав, міжнародними організаціями, фондами тощо, на основі укладених відповідно до чинного законодавства України договорів про співпрацю.
7.2. Основними напрямками міжнародного співробітництва Коледжу є:
- спортивна співпраця, взаємообміни спортивними делегаціями, командами, працівниками тощо;
- проведення спільних навчально-тренувальних зборів, тренувальних занять, спортивних змагань, товариських зустрічей, турнірів, ігор;
- участь у міжнародних турнірах та змаганнях і навчально-тренувальних зборах;
- організація та участь у міжнародних конференціях, симпозіумах, конгресах та інших заходах;
- участь у міжнародних освітніх та спортивних програмах;
- спільна видавнича діяльність;
- надання послуг, пов’язаних із спортивною підготовкою іноземних громадян;
- створення спільних освітніх і спортивних програм з іноземними закладами освіти і спорту;
- сприяння академічній мобільності педагогічних працівників, студентів та учнів;
- інші напрями і форми, не заборонені законом;
7.3. Для реалізації своїх статутних завдань у сфері міжнародного співробітництва Коледж має право:
- самостійно здійснювати прямі міжнародні зв’язки відповідно до законодавства України на підставі договорів, укладених з іноземними партнерами;
- відряджати за кордон учнів, студентів, працівників відповідно до міжнародних договорів України, договорів Коледжу з іноземними партнерами, для участі у міжнародних спортивних змаганнях і заходах, конференціях, симпозіумах, семінарах і т.п.
- залучати іноземних фахівців до педагогічної, тренувальної, спортивної роботи;
- на отримання благодійних, спонсорських коштів, пожертв та коштів, передбачених заповітами юридичних і фізичних осіб України та іноземних держав;
- використовувати бюджетні, власні кошти, валютні та матеріальні надходження для забезпечення міжнародного співробітництва.
7.4. Представництво Коледжу у міжнародних зв’язках здійснює його директор або уповноважена ним особа.
8.1. Матеріально-технічна база Коледжу складається з основних фондів (приміщення, обладнання тощо), оборотних засобів, а також інших цінностей, активів, відображених у бухгалтерському балансі. До майна Коледжу може належати нерухоме та рухоме майно, включаючи спортивні споруди, спортивно-оздоровчі табори, комунікації, обладнання, транспортні засоби, у тому числі спеціальні.
8.2. Майно Коледжу знаходиться у спільній власності територіальних громад Львівської області і належить йому на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Коледж користується і розпоряджається цим майном в межах, установлених законодавством України, рішеннями Власника, наказами Засновника та з урахуванням обмежень, установлених цим Статутом.
8.3. Майно Коледжу, що передане йому в оперативне управління, не підлягає вилученню або передачі будь-яким юридичним та фізичним особам без згоди Засновника, наглядової ради та загальних зборів (конференції) трудового колективу, крім випадків, передбачених законодавством.
8.4. Коледж для провадження своєї статутної діяльності має право придбавати та/або орендувати в установленому порядку необхідні приміщення, спортивні споруди, спортивне обладнання, інвентар, форму, автотранспортні засоби, спеціальні транспортні засоби для супроводження і безпеки учнів, студентів під час проведення та участі у спортивних заходах, навчально- тренувальних зборах, навчально-тренувальних заняттях, у тому числі за кордоном, користуватися послугами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб.
8.5. Майно Коледжу, що забезпечує його статутну діяльність, не може бути предметом застави.
8.6. Коледж за погодженням із Засновником має право здавати в оренду будинки, окремі приміщення, що знаходяться на балансі закладу, але не є у спільній власності територіальних громад Львівської області. Будинки та споруди, окремі приміщення, які є у спільній власності територіальних громад Львівської області, передаються в оренду у порядку, встановленому рішенням Львівської обласної ради.
8.7. Коледж за погодженням із Засновником має право продавати, передавати, обмінювати, здавати в оренду устаткування, обладнання, транспортні засоби, інвентар, інші матеріальні цінності, а також списувати їх з балансу.
8.8. Землекористування та реалізація прав на землю здійснюється Коледжем відповідно до Земельного кодексу України.
8.9. Фінансування Коледжу здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету.
8.10. В Коледжі створюються загальний та спеціальний фонди. Загальний фонд наповнюється бюджетними коштами у встановленому порядку та за відповідними нормативами. В ньому передбачаються кошти на провадження основної діяльності закладу, виконання його головних завдань, в тому числі, на спортивну підготовку. Спеціальний фонд наповнюється позабюджетними надходженнями.
8.11. Джерелами фінансування та формування майна Коледжу є:
- кошти обласного бюджету;
- субвенції з державного бюджету;
- кошти обласного і державного бюджетів на виконання цільових програм;
- безоплатні або благодійні внески (добровільні пожертвування, гранти юридичних та фізичних осіб, в тому числі гуманітарна допомога з-за кордону);
- доходи, отримані від юридичних та фізичних осіб за надані послуги згідно чинного законодавства України;
- придбане майно;
- майно, що передане Власником;
- інші джерела, не заборонені законодавством України.
8.12. Грошові кошти, матеріальні цінності та нематеріальні активи, що надходять до Коледжу безкоштовно у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, в тому числі і від нерезидентів, для здійснення основної діяльності, не вважаються прибутком і не оподатковуються.
8.13. Доходи (прибутки) Коледжу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізацію мети, цілей, завдань та напрямків діяльності, визначених цим Статутом.
Розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед працівників (крім оплати праці та нарахування єдиного соціального внеску) в Коледжі заборонений.
8.14. Коледж може мати власний валютний рахунок. Валютні та інші надходження від міжнародного співробітництва використовуються Коледжем для забезпечення його статутної діяльності відповідно до затвердженого кошторису та законодавства.
8.15. Коледж має право на договірних умовах використовувати майно інших юридичних та фізичних осіб, в тому числі нерезидентів та працівників Коледжу.
8.16. Збитки, завдані Коледжу внаслідок порушення його майнових прав громадянами, юридичними особами, працівниками відшкодовується добровільно або за рішенням суду відповідно до чинного законодавства України.
9.1. Коледж здійснює оперативний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, веде статистичну та фінансову звітність. Порядок ведення бухгалтерського обліку, статистичної та фінансової звітності визначається чинним законодавством України.
9.2. Контроль за діяльністю Коледжу здійснюють відповідні органи державної влади в межах та в порядку, визначеному чинним законодавством.
9.3. Контроль за діяльністю Коледжу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в галузі освіти, фізичної культури та спорту.
9.4. Коледж підлягає інституційному аудиту у визначеному законодавством порядку.
9.5. Коледж несе відповідальність за своєчасне і достовірне подання передбачених форм звітності відповідним органам державної влади.
9.6. Зміст, форми і періодичність контролю встановлюється Засновником відповідно до чинного законодавства України.
9.7. Власник, Засновник та Департамент мають право здійснювати контроль фінансово-господарської діяльності Коледжу. Коледж подає Засновнику, Департаменту за їх вимогою бухгалтерський звіт та іншу документацію, яка стосується фінансово-господарської діяльності.
9.8. Свою діяльність та прийняття рішень Коледж здійснює прозоро та відкрито. Основні документи діяльності Коледжу оприлюднюються на офіційному веб-сайті.
9.9. Коледж веде діловодство і документацію відповідно до затвердженої номенклатури, складає бухгалтерську і статистичну звітність у встановленому порядку відповідно до чинного законодавства України.
9.10. Директор та головний бухгалтер Коледжу несуть персональну відповідальність за достовірність бухгалтерської та статистичної звітності.
9.11. Аудит діяльності Коледжу проводиться згідно із законодавством.
10.1. Припинення Коледжу здійснюється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, приєднання, поділ, перетворення) за рішенням Власника та наказів Засновника і Департаменту в період, передбачений чинним законодавством України. Перейменування закладу здійснюється за наказом Засновника за погодженням з Департаментом.
10.2. При реорганізації та ліквідації Коледжу працівникам, які звільняються, гарантується додержання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного трудового законодавства України.
10.3. При реорганізації чи ліквідації Коледжу вирішення питань продовження здобуття освіти студентами та учнями вирішується у порядку визначеному чинним законодавством України.
10.4. Власник, прийнявши рішення про припинення Коледжу, може призначити комісію з припинення юридичної особи або делегувати це Засновнику та встановлює порядок і строки припинення.
10.5. З моменту призначення при ліквідації Коледжу ліквідаційної комісії, або ліквідатора до них переходять повноваження щодо управління справами Коледжу. Комісія виступає в суді від імені Коледжу.
10.6. Коледж вважається реорганізованим чи ліквідованим з моменту внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
10.7. У разі реорганізації Коледжу його майно, права та обов’язки переходять до правонаступників у межах та порядку, визначених чинним законодавством України та рішеннями Власника.
10.8. У разі ліквідації Коледжу усі його активи повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду діяльності або зараховані до доходу обласного бюджету.