У Львівському фаховому коледжі спорту з 11 до 18 березня 2024 р. проходив тиждень історії та правознавства.
В рамках тижня провели зустріч 11-х класів (організатор Шишкова Н.З. та Лозюк А.В.) із завідувачем кафедри музейної діяльності та культурного туризму Львівської Політехніки Хомою І.Я. Поспілкувались про вибір спеціальності та можливості вдалого поєднання тренувань та навчання.
Учні 9-х класів реалізовували проєкт «Мої права, що порушуються в умовах війни» (Лозюк А.В.). Найактивнішими були: Андреєва Н. (9-А клас, І місце), Михайлюк Ольга ( 9-Б клас, ІІ місце), Царюк Карина (9-А, ІІІ місце), Максюк Олександр, Боднарчук Юлія, Гавура Яна (9-Б клас), Федак Захар, Угріна Надія (9-А клас). Кращі роботи були нагороджені призами.
Відвідали архикатедральний собор Святого Юра у Львові та митрополичої резиденції Галичини із 8-Б класом, а також інтерактивний простір «Музей науки» у Львові із 9-Б класом.
«Історія про нових людей нової країни» - переглянули та обговорили фільм «Довга доба» із учнями 10-х класів та 9-В класу. Результатом була рефлексія на відповідну тему.
Ознайомились із міжнародними спортивними змаганнями в параолімпійському стилі, де беруть участь поранені військовослужбовці «Ігри нескорених 2023р.». Переглянули особисті та професійні історії переможців.
У 11-Г класі провели мовно – історичний квіз «Без минулого немає майбутнього». Вчителі Ковалишин Л.В. і Мокрецька І.М. підготували тематичний квіз, метою якого було пригадати визначних особистостей України. Діти активно працювали у групах, демонструючи свої знання і командну роботу. Підсомком уроку було складання сенкану.
У КЗ ЛОР «Львівський фаховий коледж спорту» з 20 по 26 березня 2023 р. було проведено тематичний тиждень історії та правознавства. Заходи сприяли поглибленню знань, підвищенню мотивації до вивчення предметів.
Проведена профорієнтаційна робота – екскурсія до Львівської політехніки з учнями 11-А класу та студентами I-II курсу коледжу (вч.Лозюк А.В., Стрижик Т.В., Вацеба О.М.).Під час профорієнтаційної екскурсії вони мали змогу відвідати Музей історії, де послухали коротку розповідь про історію розвитку найстарішого технічного вишу в Україні. Учнів зацікавила робота старих приладів: першої у світі гасової лампи, яку винайшли у Львові 1853 року, друкарських машинок - німецької Reinmetall 1930-х рр. і української Ятрань 1970-х, калькулятора Multiplex 1940-х і арифмометрів 1950-х, телефона і кінокамер 1970-х, німецького годинника Glassgutteпоч. ХХ ст. і швейцарського морського хронометра UlysseNardin 1950-х, датчика координат космічного корабля 1980-х, а також комп'ютера ПК-01-Львів, який було розроблено у Львівській політехніці 1988 року. Наступною локацією стало приміщення старої бібліотеки - нині зали Захарієвича. А на завершення учні потрапили до перлини головного корпусу - Актової зали, де прослухали розповідь про реставраційні роботи, завдяки яким відновлено автентичний вигляд зали, а також про 11 алегоричних полотен відомого художника Яна Матейка, що доповнюють її змістовно!
Учні 8–Б класу досліджували тему патріотизму на прикладі себе, своєї сім’ї та друзів (вч.Лозюк А.В.). Результатом було створення відео- та фотопроєктів «Я патріот своєї держави, тому, що…». Відзначилися Біляк Остап (відділення плавання), Михайлюк Оля, Боднарчук Юля, Петренко Марина (відділення гандболу), Єргієва Аня (відділення художньої гімнастики), хлопці відділення вільної боротьби.
Серед учнів 9-х класів проведено інтелектуальну гру «Що? Де? Коли?» на правову тематику, обговорювали найкумедніші закони світу, реалізовували свої творчі навички «Мої права в сучасному світі» (проєкт малюнків). Найактивнішими були учні 9-Б класу – Дорош Антон (відділення водного поло), Білійчук Артем ( відділення вільної боротьби), Прокопець Ангеліна (відділення гандболу). Проведено «Навчання толерантності на прикладі Голокосту в роки II світової війни» 3-D візуалізація подорожі по концентраційному табору Auschwitz-Birkenau та інших таборах смерті, розташованих на теренах Західної та Східної Галичини. Учні 9- В класу обговорювали питання:
· - Що потрібно зробити, щоб уникнути повторення Голокосту?
· - Як потрібно зберігати пам'ять про Голокост (у школі, в Україні)?
· - Які уроки (висновки, досвід) нам подає Голокост?
11-ті класи в рамках проєкту «Історія про нових людей нової країни» переглядали та обговорювали фільми «Кіборги» та «Мирний 21».
Учні 10-А,10-Г і 9-А класів разом з класними керівниками та вч. Мокрецькою І.М. відвідали Музей-меморіал «Тюрма на Лонцького», розташований на початку вулиці Степана Бандери. Будинок, у якому знаходиться музей, зведено наприкінці позаминулого століття. У ньому розмістився відділок австро-угорської жандармерії. Потім, коли місто перебувало в складі Польщі, тут була поліція, основне завдання якої — «боротьба з антидержавними організаціями»,такими як українські націоналісти. Тож у стінах поліції побували багато людей,які виборювали свободу й волю для нашої держави. Найвідоміші — Степан Бандера, Ярослав Стецько, Микола Лебідь та інші знакові постаті Проводу ОУН. Дякуємо п. Олі за екскурсію, і хоч після побаченого емоції дуже сумні, та українська нація, незважаючи на будь - яку окупацію, залишається нездоланною ніким і ніколи.
Продовжується реалізовуватись усна історія, дослідницький проєкт «Війна очима дітей» у рамках формування бази історичних фактів щодо початку війни та відкритого вторгнення Росії проти України.
Декаду правових знань у Львівському училищі фізичної культури, яка проходила з 22 до 31 січня 2018 р., було проведено у форматі інтерактивної правової лабораторії. Мотиваційним моментом роботи лабораторії було підвищення правової свідомості учнів, зацікавленість до вивчення предмету правознавства, пошуку себе у світі юридичних професій.
Так, зокрема, вихованці 9-х класів училища успішно стартували у виборчому марафоні, створювали свої громадські організації, проводили передвиборчу агітацію та голосували за кандидатів. Пріоритетним було дотримання послідовності виборчого процесу із створенням дільничних виборчих комісій та підрахунком голосів. У конкурсі на створення кращої громадської організації на соціально-активну тему перемогу здобули:
- Санніков М., Самсонов Є., Бодоряк В. (9-Б кл.) - громадська організація «За світле і чесне майбутнє!”;
- Савчук Г., Васютик Д., Хомутовський В., Сапуга М. (9-В кл.) - громадська організація «StopDrogs»;
- Кіраль О. (9-Г кл.) - громадська організація «Згаслі таланти».
Креативно та творчо учні 9-х класів відобразили свої права у світлинах «Мої права у сучасному світі», дослідили та зібрали найкумедніші закони різних країн світу в межах інформаційного калейдоскопу: «Чи знаєш ти, що…». Також вихованці відвідали судові засідання Львівського апеляційного господарського суду, ознайомились із дактолоскопічним дослідженням слідів рук та вивченням папілярних візерунків шкіри на долонях. Дев’ятикласники спробували себе й у ролі слідчих. На основі переглянутого відео-фрагменту аналізували склад злочину, визначали стадії скоєння злочину, розприділяли ролі співучасників – організатора, виконавця, пособника та підбурювача та визначали міру покарання.
На власні очі учням 9-Г класу (кл. керівник Стасишин У. І.) вдалось побачити місце колишньої катівні, факти злочину та проаналізувати порушення прав людини каральними органами трьох окупаційних влад – польської, радянської та німецької у I в Україні музеї - в’язниці «Тюрма на Лонцького».
Також учні 9- Г (кл. керівник Стасишин У. І.) та 11-А ( кл. керівник Кондратюк А.В) класів ознайомились із основними правилами техніки безпеки у разі виникнення пожежі чи витоку газу та правил поводження із вибуховими матеріалами, сучасною спеціальною пожежною технікою у I державній пожежно - рятувальній частині Галицький РВ ГУ ДСНС України у Львівській обл.
XX століття – одне із найжостокіших, що мотивує до вивчення прав людини та толерантності до різних рас та націй, зокрема, на прикладі Голокосту та геноциду (Голодомор 1932-33 рр.). Учні 10-х класів спробували проаналізувати та відповісти на запитання: «Що потрібно зробити, щоб уникнути повторення Голокосту?», «Які уроки (висновки, досвід) нам подає Голокост?». Емоційним моментом для присутніх була віртуальна присутність у нацистських концентраційних таборах років II світової війни - Auschwitz-Birkenau, Белжец, Собібор, Майданек.
Кульмінаційним моментом роботи лабораторії була зустріч спортсменів училища (10-В, 9-В, 11-А кл.) із представниками Західного відділення комплектування Національної гвардії України. Юнакам та дівчатам розповіли про військову службу за контрактом, про те, що в Національній гвардії служать люди різних професій та спеціальностей, але всі вони об’єднані головною справою – захистом Батьківщини. Також учням показали пізнавальне відео про Національну гвардію України.
Підготувала вч. історії та правознавства Анна Кондратюк.