Антикорупційна програма коледжу
ЗАТВЕРДЖУЮ Додаток до наказу
в.о. директора КЗ ЛОР «Львівський від 27.02.2020 № 108 - ос
фаховий коледж спорту»
______________ С.Родак
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський фаховий коледж спорту»
Преамбула
Цією Антикорупційною програмою Комунальний заклад Львівської обласної ради «Львівський фаховий коледж спорту» (далі – коледж) проголошує, що його працівники, директор у своїй внутрішній діяльності, а також у правовідносинах із діловими партнерами, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, керуються принципом «нульової толерантності» до будь-яких проявів корупції і вживатимуть всіх передбачених законодавством заходів щодо запобігання, виявлення та протидії корупції і пов’язаним з нею діям (практикам).
І. Загальні положення
1. Антикорупційна програма є комплексом правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у діяльності коледжу.
2. Антикорупційна програма встановлює стандарти та вимоги не нижчі, ніж передбачені Законом України «Про запобігання корупції» (далі - Закон) та Типовою антикорупційною програмою, затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції.
3. Антикорупційна програма затверджена наказом директора коледжу після її обговорення з працівниками.
4. Текст Антикорупційної програми перебуває у постійному відкритому доступі для працівників коледжу та його ділових партнерів-.
ІІ. Сфера застосування та коло осіб, відповідальних за реалізацію Антикорупційної програми
1. Антикорупційна програма є обов’язковою для виконання усіма працівниками та керівниками коледжу.
2. Антикорупційна програма коледжу застосовується також у правовідносинах з діловими партнерами, у тому числі органами державної влади та органами місцевого самоврядування.
3. Здійснення заходів щодо дотримання і реалізації Антикорупційної програми в межах своїх повноважень провадять:
- директор коледжу;
- Уповноважений коледжу за реалізацію Антикорупційної програми;
- працівники коледжу.
ІІІ. Антикорупційні заходи у діяльності коледжу
1. Перелік антикорупційних заходів у діяльності коледжу
1.1. Коледж забезпечує розробку та вжиття заходів, які є необхідними та достатніми для запобігання, виявлення і протидії корупції у своїй діяльності.
1.2. Антикорупційні заходи включають:
- періодичну оцінку корупційних ризиків у діяльності коледжу;
- антикорупційні стандарти і процедури у діяльності коледжу.
1.3. Основними антикорупційними стандартами і процедурами коледжу є:
- ознайомлення нових працівників із змістом Антикорупційної програми, проведення навчальних заходів з питань запобігання і протидії корупції;
- антикорупційна перевірка ділових партнерів;
- положення щодо обов’язкового дотримання Антикорупційної програми;
- критерії обрання ділових партнерів коледжу;
- обмеження щодо підтримки коледжу політичних партій, здійснення благодійної діяльності;
- механізм повідомлення про виявлення ознак порушення Антикорупційної програми, ознак вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, а також конфіденційність таких повідомлень та захист викривачів;
- здійснення Уповноваженим та працівниками функцій щодо запобігання корупції;
- процедура розгляду повідомлень викривачів, включаючи внутрішнє розслідування і накладення дисциплінарних стягнень;
- норми професійної етики та обов’язки і заборони для працівників;
- механізми запобігання і врегулювання конфлікту інтересів;
- обмеження щодо подарунків;
- нагляд і контроль за дотриманням вимог Антикорупційної програми.
2. Періодична оцінка корупційних ризиків у діяльності коледжу
2.1. Коледж не менше одного разу на рік здійснює внутрішню оцінку корупційних ризиків у своїй діяльності.
2.2. Корупційним ризиком є обґрунтована ймовірність настання події корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення або порушення вимог Антикорупційної програми.
2.3. Оцінка корупційних ризиків в коледжі здійснюється комісією з оцінки корупційних ризиків (далі - комісія).
Порядок діяльності та склад комісії затверджуються директором коледжу.
До складу комісії входять Уповноважений (голова комісії), керівники структурних підрозділів, а також інші працівники, визначені директором за погодженням з Уповноваженим.
Під час проведення оцінки корупційних ризиків за ініціативою Уповноваженого до роботи комісії можуть залучатися інші працівники коледжу, а також незалежні експерти чи спеціалісти.
Уповноважений, з метою недопущення конфлікту інтересів або необ’єктивності у роботі комісії, при розподілі функцій між членами комісії бере до уваги коло їх посадових обов’язків.
2.4. Метою діяльності комісії є запобігання, виявлення і усунення корупційних ризиків у діяльності директора та працівників коледжу.
2.5. Корупційні ризики у діяльності коледжу поділяються на внутрішні та зовнішні.
Внутрішні корупційні ризики ідентифікуються в організаційно-управлінських, фінансово-господарських, кадрових, юридичних процедурах діяльності коледжу.
Зовнішні корупційні ризики ідентифікуються у діяльності ділових партнерів, у тому числі органів державної влади, органів місцевого самоврядування, з якими коледж перебуває у ділових правовідносинах.
2.6. За результатами ідентифікації корупційних ризиків комісією відповідно до порядку її діяльності здійснюються їхнє визначення та опис, класифікація за категоріями та видами.
2.7. За результатами оцінки корупційних ризиків у діяльності коледжу комісія готує письмовий звіт, що підписується членами комісії.
2.8. Звіт за результатами оцінки корупційних ризиків подається директору коледжу і повинен містити:
- ідентифіковані корупційні ризики, а також причини, що їх породжують, та умови, що їм сприяють;
- оцінку виявлених корупційних ризиків;
- пропозиції щодо заходів із запобігання, усунення (зменшення) рівня виявлених корупційних ризиків.
Текст звіту надається для ознайомлення працівникам коледжу, а також може бути оприлюднений на інтернет-старінці коледжу.
2.9. Якщо під час заходів щодо оцінки корупційних ризиків уповноважений виявить факт порушення Антикорупційної програми, вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, він ініціює перед директором питання проведення внутрішнього розслідування у порядку, передбаченому корупційною програмою.
2.10. Коледж не рідше ніж один раз на три роки повинен проходити зовнішню оцінку корупційних ризиків, яку проводять організації, що надають аудиторські, юридичні чи консалтингові послуги, або незалежні експерти.
2.11. За результатами опрацювання звіту внутрішньої та/або зовнішньої оцінки корупційних ризиків директор вживає необхідних заходів для запобігання, виявлення і протидії корупції у діяльності коледжу, у тому числі шляхом зміни існуючих антикорупційних стандартів та процедур.
3. Опис антикорупційних стандартів і процедур діяльності коледжу
3.1. З метою формування в коледжі належного рівня антикорупційної культури уповноваженим проводиться обов’язкове вступне ознайомлення нових працівників із положеннями Закону, Антикорупційної програми та пов’язаних з нею документів.
3.2. Положення щодо обов’язковості дотримання Антикорупційної програми включаються до правил внутрішнього трудового розпорядку коледжу, положень про структурні підрозділи, всіх трудових договорів, а також можуть включатися до договорів, які укладаються коледжом.
3.3. Примірні форми антикорупційних застережень розробляються Уповноваженим з урахуванням сфер діяльності коледжу.
3.4. Ділові партнери коледжу обираються згідно з критеріями, які базуються на прозорості діяльності, конкурентності, якості товарів, робіт і послуг та надійності.
3.5. Критерії та процедуру відбору ділових партнерів для різних сфер діяльності коледжу розробляє уповноважений та затверджує директор.
3.6. Уповноважений має право проводити антикорупційну перевірку наявних та потенційних ділових партнерів коледжу з метою оцінки наявності корупційних ризиків. При цьому Уповноважений перевіряє, чи має діловий партнер репутацію суб’єкта, діяльність якого пов’язана з корупцією (навіть за відсутності відповідних судових рішень), та чи не буде діловий партнер використовуватися як посередник для передачі третім особам (або для отримання від третіх осіб) неправомірної вигоди.
За результатами антикорупційної перевірки ділового партнера Уповноважений складає письмову рекомендацію директору коледжу.
3.7. Для повідомлення працівниками коледжу про факти порушення Антикорупційної програми, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень (далі - повідомлення) Уповноважений розміщує відповідну інформацію на інформаційних стендах та на офіційному веб-сайті коледжу. Така інформація повинна містити:
номер телефону для здійснення повідомлень;
адресу електронної пошти для здійснення повідомлень;
години прийому особи, яка уповноважена отримувати усні та письмові повідомлення.
3.8. Уповноважений веде реєстр повідомлень про факти порушення Антикорупційної програми або ознак вчинення корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень. Порядок ведення відповідного реєстру затверджується директором коледжу за поданням Уповноваженого.
3.9. Строки і порядок розгляду Уповноваженим повідомлень про факти порушення Антикорупційної програми, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень встановлюються в положенні, затвердженому директором коледжу за поданням Уповноваженого.
IV. Норми професійної етики працівників коледжу
1. Працівники коледжу:
- під час виконання своїх функціональних обов’язків зобов’язані неухильно додержуватися загальновизнаних етичних норм поведінки.
- толерантно і з повагою ставляться до політичних поглядів, ідеологічних та релігійних переконань інших осіб, а також зобов’язуються не використовувати свої повноваження в інтересах політичних партій та/або політиків.
- діють об’єктивно, незважаючи на особисті інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.
- сумлінно, компетентно, вчасно, результативно і відповідально виконують функціональні обов’язки, рішення та доручення органів і посадових осіб, яким вони підпорядковані, підзвітні або підконтрольні, а також не допускають зловживань та неефективного використання коштів і майна коледжу.
- не розголошують і не використовують в інший спосіб конфіденційну інформацію, що стала їм відома у зв’язку з виконанням своїх функціональних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.
- незважаючи на особисті інтереси, утримуються від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони становлять загрозу правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам або суперечать законодавству.
- самостійно оцінюють правомірність наданих керівництвом рішень чи доручень та можливу шкоду, що буде завдана у разі виконання таких рішень чи доручень.
У разі отримання для виконання рішень чи доручень, які працівник коледжу вважає незаконними або такими, що становлять загрозу правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам, він повинен негайно в письмовій формі повідомити про це директора коледжу та Уповноваженого.
V. Права та обов’язки працівників коледжу
1.Директор, працівники та інші особи, що діють від імені коледжу, мають право-:
- надавати пропозиції щодо удосконалення Антикорупційної програми;
- звертатися до Уповноваженого за консультаціями щодо виконання Антикорупційної програми та роз’ясненнями щодо її положень.
2. Директор та працівники коледжу зобов’язані:
- дотримуватися відповідних вимог Закону, Антикорупційної програми та пов’язаних з нею внутрішніх документів, а також забезпечувати практичну реалізацію Антикорупційної програми;
- виконувати свої безпосередні обов’язки з врахуванням інтересів коледжу;
- невідкладно інформувати Уповноваженого, директора про випадки порушення вимог Антикорупційної програми або про випадки підбурювання до таких дій, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень іншими працівниками або фізичними чи юридичними особами, з якими коледж перебуває або планує перебувати у ділових відносинах;
- невідкладно інформувати ув порядку, визначеному Антикорупційною програмою, про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів;
- утримуватися від поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю коледжу;
- не вчиняти та не брати участі у вчиненні корупційних правопорушень, пов’язаних з діяльністю коледжу.
3. Працівникам та директору коледжу забороняється:
- використовувати свої службові повноваження або своє становище та пов’язані з цим можливості з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб;
- використовувати будь-яке майно коледжу чи його кошти в приватних інтересах;
- вимагати або отримувати будь-яку матеріальну або нематеріальну вигоду для себе чи для близьких осіб у зв’язку із здійсненням своїх посадових обов’язків, яка не передбачена трудовим або іншим договором між ними та коледжем;
- організовувати, бути посередником або особисто здійснювати будь-які готівкові або безготівкові платежі чи розрахунки з діловими партнерами коледжу, якщо такі платежі чи розрахунки не передбачені чинним законодавством;
- впливати прямо або опосередковано на рішення працівників коледжу з метою отримання будь-якої матеріальної або нематеріальної вигоди для себе чи для близьких осіб, яка не передбачена трудовим або іншим договором між ними та коледжем;
- вчиняти будь-які дії, які прямо або опосередковано підбурюють інших працівників, директора до порушення вимог Закону чи Антикорупційної програми.
- після звільнення або іншого припинення співробітництва з коледжем особі забороняється розголошувати або використовувати в інший спосіб у своїх інтересах конфеденційну інформацію, яка стала їй відома у зв’язку з виконанням своїх повноважень, договірних зобов’язань, крім випадків, встановлених законом-
4. Вимагання, прохання, одержання подарунків для себе чи третіх осіб від юридичних або фізичних осіб працівниками, директором коледжу безпосередньо або через інших осіб у зв’язку із виконанням своїх повноважень або своїм становищем та пов’язаними з цим можливостями не допускаються.
5. Працівники, директор можуть приймати подарунки, які відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність, наприклад, подарунки у вигляді сувенірної продукції, пригощення їжею та напоями, запрошення на розважальні заходи, відшкодування транспортних витрат та проживання в готелі, крім випадків, передбачених пунктом 4 цього розділу, якщо вартість таких подарунків не перевищує 500 (п’ятсот) гривень. Передбачене цим пунктом обмеження щодо вартості подарунків не поширюється на подарунки, які:
- даруються близькими особами;
- одержуються як загальнодоступні знижки на товари, послуги, загальнодоступні виграші, призи, премії, бонуси.
6. У разі виявлення подарунка, щодо якого існує заборона у його одержанні, у службовому приміщенні, а також у разі надходження пропозиції подарунка працівники, директор коледжу зобов’язані невідкладно, але не пізніше одного робочого дня, вжити таких заходів:
- відмовитися від пропозиції;
- за можливості ідентифікувати особу, яка зробила пропозицію;
- залучити свідків, якщо це можливо, у тому числі з числа таких працівників;
- письмово повідомити про пропозицію Уповноваженого та директора коледжу.
7. Про виявлення майна, що може бути неправомірною вигодою, або подарунка складається акт, який підписується особою, яка виявила неправомірну вигоду або подарунок, та Уповноваженим або її безпосереднім керівником чи директором коледжу.
8. У разі, якщо майно, що може бути неправомірною вигодою, або подарунок виявляє особа, яка є директором коледжу або Уповноваженим, акт про виявлення такого майна підписує ця особа або особа, уповноважена на виконання обов’язків директора коледжу у разі його відсутності.
9. Працівники, директор коледжу, а також особи, які діють від імені коледжу, утримуються від пропозиції подарунків державним службовцям, народним депутатам України, депутатам місцевих рад, їх близьким родичам, фактичним або потенційним діловим партнерам, їх працівникам або представникам, а також від будь-якої іншої поведінки, яка може бути розціненою як готовність вчинити корупційне правопорушення, пов’язане з діяльністю коледжу.
10. Подарунки можуть бути дозволені у випадках, коли вони відповідають загальновизнаним уявленням про гостинність і їх вартість не перевищує встановлені законом розміри.
Загальну політику щодо пропозицій подарунків від імені коледжу в рамках загальновизнаних уявлень про гостинність визначає директор коледжу із врахуванням вимог законодавства.
11. Про кожен факт пропозиції подарунка або отримання подарунка в рамках загальновизнаних уявлень про гостинність працівники, директор протягом одного робочого дня письмово повідомляють Уповноваженого за встановленою формою.
VI. Права і обов’язки Уповноваженого з антикорупційної діяльності
1. Уповноважений призначається директором коледжувідповідно до статуту коледжу і виконує свої обов’язки на громадських засадах.
2. Уповноваженим може бути фізична особа, яка здатна за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем, станом здоров’я виконувати відповідні обов’язки.
3. Не може бути призначена на посаду Уповноваженого особа за наявності обставин, визначених частиною третьою статті 64 Закону.
4. Несумісною з діяльністю Уповноваженого є робота на посадах, зазначених у пункті 1 частини першої статті 3 Закону, а також будь-яка інша діяльність, яка створює реальний чи потенційний конфлікт інтересів з діяльністю коледжу.
У разі виникнення обставин несумісності Уповноважений у дводенний строк з дня виникнення таких обставин зобов’язаний повідомити про це директора коледжу.
5. Головними завданнями Уповноваженого є підготовка, забезпечення реалізації та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання, протидії і виявлення корупції в коледжі.
6. Уповноважений реалізує свої права і обов’язки безпосередньо. До виконання своїх функцій Уповноважений може залучати (за згодою директора коледжу) інших працівників коледжу.
7. Здійснення Уповноваженим своїх функцій є незалежним. Втручання у діяльність Уповноваженого з боку працівників, директора, ділових партнерів та також інших осіб забороняється.
8. Директор коледжу зобов’язаний:
- забезпечити Уповноваженому належні організаційні умови праці;
- сприяти виконанню Уповноваженим функцій, передбачених Законом та Антикорупційною програмою;
- оперативно реагувати на письмові та усні звернення, пропозиції та рекомендації Уповноваженого, надані ним в межах реалізації Антикорупційної програми;
- за ініціативи Уповноваженого надсилати запити до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності з метою отримання від них відповідної інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Уповноваженого завдань.
9. Уповноважений для виконання покладених на нього завдань зобов’язаний:
- виконувати свої функції об’єктивно і неупереджено;
- організовувати підготовку внутрішніх документів коледжу з питань формування та реалізації Антикорупційної програми;
- розробляти і подавати на затвердження директора внутрішні документи коледжу з питань, передбачених Антикорупційною програмою;
- забезпечувати здійснення нагляду, контролю та моніторингу за дотриманням працівниками, директором коледжу Закону і Антикорупційної програми;
- проводити оцінку результатів здійснення заходів, передбачених Антикорупційною програмою;
- забезпечувати підготовку звіту про стан виконання Антикорупційної програми;
- забезпечувати здійснення співпраці з особами, які добросовісно повідомляють про можливі факти порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- забезпечувати підготовку та подання директору пропозицій щодо плану проведення перевірок дотримання вимог Антикорупційної програми;
- брати участь у проведенні перевірок та внутрішніх розслідувань, які проводяться згідно з Антикорупційною програмою;
- брати участь у проведенні періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності коледжу;
- забезпечувати формування і ведення реєстрів:
а) працівників коледжу, притягнутих до відповідальності за порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією;
б) проведених згідно з Антикорупційною програмою антикорупційних перевірок;
в) проведених згідно з Антикорупційною програмою внутрішніх розслідувань та перевірок;
г) повідомлень про конфлікт інтересів та про порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- організовувати і проводити антикорупційну перевірку ділових партнерів коледжу
- забезпечувати конфіденційність інформації та захист працівників, які повідомили про порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- надавати директору, працівникам коледжу роз’яснення та консультації, пов’язані із застосуванням Антикорупційної програми;
- забезпечувати інформування громадськості про здійснювані коледжем заходи із запобігання корупції;
- брати участь у співпраці з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, іншими юридичними особами, неурядовими та/або міжнародними організаціями з питань запобігання корупції;
- організовувати проведення заходів з підвищення кваліфікації працівників коледжу з питань, пов’язаних із запобіганням корупції;
- брати участь у процедурах добору персоналу коледжу;
- забезпечувати взаємодію і координацію між структурними підрозділами коледжу щодо підготовки, забезпечення реалізації та контролю за здійсненням заходів щодо реалізації Антикорупційної програми;
10. Уповноважений для виконання покладених на нього завдань має право:
- отримувати від працівників, директора коледжу письмові та усні пояснення з питань, що стосуються покладених на нього повноважень, у тому числі під час проведення періодичної оцінки корупційних ризиків, антикорупційних перевірок ділових партнерів, перевірок, внутрішніх розслідувань та експертизи;
- отримувати від підрозділів коледжу інформацію та матеріали (завірені копії фінансових, бухгалтерських та юридичних документів, внутрішню службову кореспонденцію) стосовно діяльності коледжу, у тому числі документи, які стосуються проведення (або участі) закупівель товарів, робіт або послуг, у конкурсах тощо.
- отримувати проекти фінансових, організаційно-розпорядчих документів, договорів для проведення їх перевірки на предмет наявності корупційних ризиків;
- отримувати доступ до складських приміщень та проведення в них контрольних заходів;
- отримувати доступ до наявних в коледжі електронних засобів зберігання і обробки даних та у разі необхідності вимагати оформлення відповідних даних на засвідченому паперовому носії;
- залучати до виконання своїх функцій за згодою директора працівників коледжу;
- ініціювати направлення запитів до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій всіх форм власності для отримання від них інформації та матеріалів, пов’язаних з діяльністю коледжу;
- ініціювати питання про притягнення працівників, директора до відповідальності, у тому числі звільнення із займаних посад відповідно до законодавства;
- звертатися до директора коледжу з питань реалізації своїх повноважень та виконання обов’язків згідно з положеннями Антикорупційної програми.
VII. Порядок звітування Уповноваженого перед директором коледжу
1. Уповноважений не рідше ніж один раз на рік в строки та у порядку, визначені директором коледжу, готує звіт про результати виконання Антикорупційної програми (далі - Звіт).
2. Звіт повинен включати інформацію щодо-:
- стану виконання заходів, визначених Антикорупційною програмою;
- результатів впровадження заходів, визначених Антикорупційною програмою;
- виявлених порушень вимог Закону, Антикорупційної програми та заходів, вжитих для усунення таких порушень;
- кількості та результатів проведених перевірок та внутрішніх розслідувань;
- фактів перешкоджання належному виконанню Уповноваженим своїх функцій, встановлення для нього необґрунтованих обмежень, випадків втручання у його діяльність з боку третіх осіб;
- наявних пропозицій і рекомендацій.
3. У разі необхідності зміст наданого Звіту додатково обговорюється Уповноваженим з директором коледжу.
4. Загальні результати виконання Антикорупційної програми Антикорупційної програми, розміщуються у загальному відкритому доступі у паперовій та/або електронній формі, а також на інтернет-сторінці коледжу.
VIII. Порядок здійснення нагляду, контролю за дотриманням Антикорупційної програми, а також оцінки результатів здійснення передбачених нею заходів
1. Уповноважений здійснює нагляд і постійний контроль за дотриманням працівниками, директором коледжу Антикорупційної програми.
2. Нагляд і контроль за дотриманням Антикорупційної програми здійснюються Уповноваженим у таких формах:
- розгляд і реагування на повідомлення про порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень;
- здійснення планових та позапланових перевірок діяльності працівників коледжу щодо виконання Антикорупційної програми;
- проведення експертизи організаційно-розпорядчих, юридичних, виробничих та фінансових документів, а також їх проектів.
3. Якщо під час здійснення нагляду або контролю за дотриманням Антикорупційної програми Уповноважений виявить ознаки порушення Антикорупційної програми або ознаки вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, він ініціює перед директором питання проведення внутрішнього розслідування у порядку, передбаченому розділом XV Антикорупційної програми.
4. Уповноважений забезпечує організацію здійснення оцінки результатів впровадження заходів, передбачених Антикорупційною програмою.
Для здійснення оцінки Уповноважений має право отримувати у письмовій формі відповідну інформацію від працівників, директора коледжу про результати реалізації відповідних заходів.
Результати оцінки узагальнюються Уповноваженим у письмовому звіті, який він складає не рідше ніж раз на шість місяців і передає директору коледжу). Оцінка проводиться за критеріями, визначеними Уповноваженим.
IX. Умови конфіденційності інформування Уповноваженого працівниками про факти порушень антикорупційних вимог
1. Працівникам коледжу гарантується конфіденційність їх повідомлень директору або Уповноваженому про виявлені ознаки порушень Антикорупційної програми, корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень в діяльності інших працівників коледжу та повідомлень про факти підбурення працівників коледжу до вчинення корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень.
2. Повідомлення про виявлені ознаки порушень Антикорупційної програми, а також повідомлення про факти підбурення працівників коледжу до вчинення корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень можуть бути здійснені в усній чи письмовій формі, за допомогою доступних каналів зв’язку. Повідомлення також можуть здійснюватися працівниками та посадовими особами ділових партнерів коледжу.
Директор училища забезпечує цілодобову роботу вказаних каналів зв’язку та їхній захист від зовнішнього втручання і витоку інформації.
3. Подання завідомо неправдивих повідомлень не допускається.
4. Повідомлення працівників коледжу про виявлення ознак вчинення корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень можуть бути анонімними.
Анонімне повідомлення про виявлення ознак вчинення корупційних чи пов’язаних з корупцією правопорушень може бути розглянуто лише у випадку, коли наведена у ньому інформація стосується конкретного працівника коледжу або його ділових партнерів та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
5. Перевірку інформації, викладеної в повідомленні, здійснює Уповноважений, а якщо повідомлення стосується дій самого Уповноваженого - працівник, визначений директором.
6. Будь-які дані, що дають можливість ідентифікувати особу, яка повідомила Уповноваженого про факти підбурення до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення або про виявлення ознак порушення вимог Антикорупційної програми, вчинення працівниками чи іншими особами корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, належать до конфіденційної інформації та охороняються згідно з законом.
Уповноважений та особи, залучені ним до перевірки викладеної у повідомленні інформації, не в праві її розголошувати.
X. Процедури захисту працівників, які повідомили інформацію про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення
1. Директор коледжу та/або Уповноважений в межах своїх повноважень забезпечують умови для захисту осіб, які надають допомогу в запобіганні, виявленні та протидії корупції в коледжі.
2. Інформація про працівника, який повідомив про ознаки порушення вимог Антикорупційної програми, виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення (далі - викривач), не може бути розголошена, крім випадків, встановлених законом.
3. Викривача не може бути звільнено чи примушено до звільнення, притягнуто до дисциплінарної відповідальності чи піддано з боку керівництва іншим негативним заходам впливу (переведення, атестація, зміна умов праці, відмова в призначенні на вищу посаду, скорочення заробітної плати тощо) або загрозі таких заходів впливу у зв’язку з повідомленням ним про порушення вимог антикорупційного законодавства та/або вимог Антикорупційної програми.
4. У разі витоку конфіденційної інформації про викривача директор та Уповноважений за заявою такого працівника або за власною ініціативою повинен невідкладно вжити всіх заходів для уникнення настання негативних наслідків для викривача, пов’язаних з таким розголошенням.
5. Заходи для захисту викривача визначаються директорм коледжу спільно з Уповноваженим і впроваджуються за умови письмової згоди працівника.
XI. Врегулювання конфлікту інтересів в діяльності працівників коледжу
1. Працівники коледжу зобов’язані не пізніше наступного робочого дня з дати, коли дізналися чи повинні були дізнатися про наявність у них реального чи потенційного конфлікту інтересів, письмово повідомляти про це свого безпосереднього керівника, не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів та вжити заходів щодо врегулювання реального або потенційного конфлікту інтересів.
У разі виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів у директора КЗ ЛОР «ЛФКС» він письмово повідомляє про це Уповноваженого.
У разі виникнення реального або потенційного конфлікту інтересів у Уповноваженого він письмово повідомляє про це директора.
2. Безпосередній керівник особи протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглого реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення про спосіб врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє працівника.
Безпосередній керівник, якому стало відомо про конфлікт інтересів у підлеглого, зобов’язаний вжити передбачених законом заходів для запобігання та врегулювання конфлікту інтересів (у тому числі у разі самостійного виявлення наявного конфлікту інтересів у підлеглої йому особи без здійснення нею відповідного повідомлення).
3. Врегулювання конфлікту інтересів здійснюється за допомогою одного з нижченаведених заходів:
- усунення працівника від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті;
- встановлення додаткового контролю за виконанням працівником відповідного завдання, вчиненням ним певних дій чи прийняття рішень;
- обмеження у доступі працівника до певної інформації;
- перегляду обсягу функціональних обов’язків працівника;
- переведення працівника на іншу посаду;
- звільнення працівника.
Порядок застосування заходів врегулювання конфлікту інтересів та його особливості для різних категорій працівників встановлюються Уповноваженим.
4. Рішення про врегулювання конфлікту інтересів у діяльності директора коледжу приймається засновником закладу.
5. Працівники коледжу можуть самостійно вжити заходів щодо врегулювання конфлікту інтересів шляхом позбавлення відповідного приватного інтересу з наданням підтвердних документів безпосередньому директору та Уповноваженому. Позбавлення приватного інтересу має виключати будь-яку можливість його приховування.
XІІ. Порядок надання працівникам роз’яснень та консультацій Уповноваженим
1. При наявності питань щодо тлумачення окремих положень Антикорупційної програми директор коледжу, працівники коледжу можуть звернутися до Уповноваженого за отриманням усного чи письмового роз’яснення.
2. Суть звернення щодо надання роз’яснення чи консультації викладається безпосередньо Уповноваженому або шляхом направлення на його ім’я службової записки чи надіслання на його електронну адресу письмового звернення у довільній формі.
3. Уповноважений надає усне роз’яснення під час особистого прийому або у письмовій формі.
4. Якщо під час надання роз’яснення Уповноважений виявить ознаки порушення Антикорупційної програми або ознаки вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, він ініціює перед директором коледжу питання проведення внутрішнього розслідування у порядку, передбаченому розділом XV Антикорупційної програми.
XІІІ. Порядок проведення періодичного підвищення кваліфікації працівників у сфері запобігання та виявлення корупції
1. Підвищення кваліфікації працівників коледжу у сфері запобігання та виявлення корупції здійснюється з метою надання базових знань з питань антикорупційного законодавства, підвищення рівня виконання вимог Антикорупційної програми, формування антикорупційної культури, а також виховання нетерпимості до корупції.
2. Підвищення кваліфікації здійснюється відповідно до затвердженого директором тематичного плану-графіка на кожне півріччя, який готується Уповноваженим.
Підвищення кваліфікації повинно передбачати як заходи для всіх працівників коледжу, так і окремі заходи для директора.
Тематика та форма заходів (семінари, лекції, практикуми, тренінги, вебінари тощо) із підвищення кваліфікації визначаються Уповноваженим з урахуванням:
- пропозицій засновника керівника, керівників структурних підрозділів;
- результатів оцінки впровадження заходів Антикорупційної програми;
- результатів періодичної оцінки корупційних ризиків у діяльності коледжу;
- результатів внутрішніх розслідувань.
3. Облік проведених заходів із підвищення кваліфікації у сфері запобігання та виявлення корупції, а також облік присутніх на заходах здійснюється Уповноваженим.
XIV. Застосування заходів дисциплінарної відповідальності до працівників, які порушують положення Антикорупційної програми
1. У разі наявності інформації, що свідчить про ознаки порушення працівниками вимог Антикорупційної програми, здійснюються такі заходи:
- призначається у встановленому розділом XV Антикорупційної програми порядку внутрішнє розслідування з метою підтвердження чи спростування інформації про ймовірне порушення;
- за наявності достатніх підстав за результатами внутрішнього розслідування директор коледжу накладає дисциплінарне стягнення відповідно до закону.
2. Дисциплінарні стягнення накладаються на працівників відповідно до норм законодавства про працю.
XV. Порядок проведення внутрішніх розслідувань
1. У разі надходження повідомлення або виявлення ознак порушення Антикорупційної програми працівником коледжу або ознак вчинення ними корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень Уповноважений повідомляє про це директора, який вживає заходів, передбачених пунктом 2 цього розділу.
У разі надходження повідомлення або виявлення ознак порушення вимог Антикорупційної програми директором коледжу або ознак вчинення корупційного чи пов’язаного з корупцією правопорушення Уповноважений повідомляє про це засновника закладу, який вживає заходів, передбачених пунктом 2 цього розділу.
2. За умов, корупційного порушення працівниками, директор зобов’язаний вжити таких заходів:
- протягом трьох днів ініціювати проведення внутрішнього розслідування з метою підтвердження чи спростування інформації про ймовірне порушення Антикорупційної програми або корупційне чи пов’язане з корупцією правопорушення;
- за результатами проведеного внутрішнього розслідування застосувати дисциплінарне стягнення до винних осіб, якщо для цього є підстави;
- за результатами внутрішнього розслідування визначити способи усунення причин і наслідків порушення, якщо таке мало місце, а також забезпечити заходи щодо запобігання таким діям у майбутньому;
- у разі виявлення ознак корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, за вчинення якого передбачено адміністративну або кримінальну відповідальність, негайно інформувати про це спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
3. Внутрішнє розслідування проводиться лише у випадках, коли надана або виявлена інформація стосується конкретних осіб та містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Внутрішнє розслідування призначається директором коледжу і здійснюється комісією.
До складу комісії обов’язково включається Уповноважений, за винятком випадків, коли розслідування призначається за наслідками виявлення фактів чи отримання інформації про вчинення Уповноваженим корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, порушення вимог Антикорупційної програми.
Матеріали проведених внутрішніх розслідувань зберігаються в архіві Уповноваженого не менше 5 років.
XVI. Порядок внесення змін до Антикорупційної програми
1. Директор коледжу забезпечує організацію механізмів зворотного зв’язку та інші внутрішні процеси, спрямовані на підтримку та постійне вдосконалення Антикорупційної програми.
2. Зміст Антикорупційної програми може бути переглянутий за результатами:
- звіту про оцінки корупційних ризиків у діяльності коледжу;
- здійснення нагляду і контролю за дотриманням Антикорупційної програми, а також оцінки результатів здійснення передбачених нею заходів;
- аналізу практики виконання Уповноваженим своїх обов’язків;
- проведення Уповноваженим анкетування, обговорення та консультацій із працівниками, директором, діловими партнерами одо удосконалення Антикорупційної програми.
3. Ініціаторами внесення змін до Антикорупційної програми можуть бути Уповноважений, директор, працівники коледжу.
4. Пропозиції щодо внесення змін до Антикорупційної програми подаються Уповноваженому, який їх вивчає та систематизує. Раз на рік Уповноважений надає директору коледжу узагальнення пропозицій щодо внесення змін до Антикорупційної програми, які надійшли, та надає свої рекомендації щодо їх врахування або відхилення.
5. Директор коледжу, отримавши від Уповноваженого узагальнення пропозицій щодо внесення змін до Антикорупційної програми, ініціює проведення їх відкритого обговорення трудовим колективом.
У випадках, коли Уповноважений наполягає на терміновому внесенні певних змін до Антикорупційної програми, директор коледжу у найкоротший строк, але не пізніше 10 днів з дати надходження таких пропозицій, ініціює проведення відповідного обговорення.
6. У результаті схвалення пропозицій трудовим коллективом коледжу директор своїм наказом затверджує відповідні зміни до Антикорупційної програми.