У Львівському училищі фізичної культури грандіозним Фестивалем вишиванки та прем’єрою книги Василя Прухницького «Покутська вишиванка» завершився бібліотечний проект «Час читати», що вдало реалізовувався впродовж трьох років. З самого початку він передбачав ряд заходів мистецького, інформаційно-просвітницького, аналітично-дискусійного спрямування з популяризації книги та читання серед учнів училища, подальше їх залучення до систематичної роботи з інформацією як на допомогу шкільній програмі, так і в дозвіллевій, рекреаційній діяльності.
Родзинкою проекту стало те, що вперше у своїй багаторічній практиці завідувач бібліотеки Олена Сторожук спробувала працювати в декількох площинах, щоб залучити до роботи якомога більше учнів різних спортивних відділень та вікових груп, використавши так званий принцип багатошаровості. Звичайно, успіх був би неможливим без співпраці з педагогічним трикутником (вчитель, вихователь, тренер) закладу.
Якщо розпочинали працювати у проекті вихованці відділення вільної боротьби за сприяння вчителя спорту Сергія Слюсаренка та вихователів Лариси Замлинської й Світлани Волянюк, то впродовж трьох років до роботи долучилися майже всі класи та деякі виховні групи училища. Бібліотекар завжди знаходила розуміння та відчувала підтримку педагогів Наталії Барабаш, Лілії Таранової, Анни Кондратюк, Уляни Стасишин, Ольги Климків, Наталії Голодняк тощо.
Зазвичай шкільна книгозбірня зустрічала своїх користувачів розмаїттям книжкових виставок, відкритих переглядів літератури, мистецько-літературних та інформаційно-книжкових інсталяцій тощо. Вдячні давнім партнерам закладу: бібліотеці-філії №10 ЦБС для дітей м.Львова в особі завідувача Марини Старощук та колективу бібліотеки ім.О.Ольжича ЦБС для дорослих та її завідувачу Аллі Герус, які не стояли осторонь наших починань.
Ми пишаємося, що завдяки проекту «Час читати» розширилося коло приятелів бібліотеки закладу: людей успішних, непересічних, які своїм життєвим прикладом, творчістю, спортивними здобутками тощо справляли потужний мотиваційний вплив на учнів. А для вихованців училища це був час активного пізнання, цікавих знайомств, щирих спілкувань.
Педагогічне ядро проекту добре усвідомлювало, що рідна мова – наріжний камінь у вихованні сучасного спортсмена. Отож, впродовж трьох років учасники проекту вправлялись у знанні та пізнавали красу й велич рідної мови на заходах від «Мовних посиденьок» тодішніх семикласників Наталії Барабаш до дискусійних майданчиків для одинадцятикласників Лілії Таранової. І, безумовно, надцікаві спілкування з професором НУ «Львівська політехніка», доктором філологічних наук, громадським діячем Іриною Фаріон.
Фінішуючи у трирічному бібліотечному марафоні «Час читати», вдамся до фахових узагальнень. Сьогодні шкільні бібліотекарі у тандемі з педагогами покликані прищеплювати підростаючому поколінню уміння вчитися, працювати, спілкуватися, жити. Якщо головна місія сучасної бібліотеки – зробити інформацію доступною та зацікавити нею користувача, то шкільна книгозбірня – це особливе педагогічне середовище, де бібліотекар у своїй професійній діяльності виступає як тьютор, який формує навички й уміння самоосвітньої роботи учнів; консультант при пошуку джерела інформації; наставник, який навчає критичному осмисленню знайденої інформації; організатор індивідуальної та колективної читацької практики учнів.
До нових, цікавих зустрічей та креативних проектів у шкільній книгозбірні!
Підготувала Олена Сторожук